Summa sidvisningar

torsdag 3 april 2014

Världens bästa mormor, shopping och manuell växling

Jag gick hem till min mormor och morfar idag då de håller på att flytta och hade lite grejor de undrade om vi ville ha. När jag kom dit fick jag ett litet plast"kuvert" (i själva verket förpackningen som ett par stödstrumpor kom i). I detta låg ett antal sedlar. 

"Du får de här på ett villkor; att du bara använder dem på dig själv, inte på några barn eller något annat."

Precis vad jag behöver just nu! Och extra bra timing då jag skulle träffa min kära Rebecca och "göra schtaan" några timmar senare. Tusen tack mormor och morfar!

Det blev ett par vårskor (vilket behövdes), nytt schampoo och balsam från Aussie och en tid att noppa ögonbrynen på the Body Shop imorgon. Till att börja med. 


Idag gjorde jag även något jag aldrig trodde att jag skulle göra.. Jag bad att få en sallad istället för pommes när vi åt lunch på Texas Longhorn! Tyvärr innehöll salladen en hel del grönsaker som jag inte är så förtjust i, men med lite coleslaw till så blev jag precis lagom mätt och nöjd.

Jag fick även prova att köra Rebeccas nya bil! Det var en upplevelse, efter att bara ha kört automatväxlad liten Mazda i typ 3 år... Men det gick helt ok ändå, jag fick bara ett motorstopp då jag och bilen inte var riktigt överens om vart draglägey låg...

Jag är så glad att jag och Rebecca hinner ses rätt ofta i alla fall, trots att hon har flyttat till Sundsvall. Mitt liv skulle vara väldigt tomt och tråkigt utan henne <3

Nu ska jag och Malte gå och lägga oss. Malte står i krypställning och gungar jättemycket just nu, kommer han bara på att han kan ta sig framåt så är krypandet inte långt borta. Min stora lilla kille <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar