Summa sidvisningar

onsdag 23 april 2014

orkeslösheten, barnvagnsmarschen och latheten

Jag är i en liten bloggsvacka just nu. Ingenting känns riktigt intressant, och även det som känns intressant vill inte riktigt formuleras som jag vill.
Jag kanske är i lite av en svacka överlag. Jag är trött, tålamodet är kortare än vanligt och jag känner mig allmänt stressad, hela tiden. Semester, vore trevligt.

Idag gick vi i barnvagnsmarschen i alla fall. Det kändes nästan lite nostalgiskt, som i högstadiets första maj-tåg. Fast med barnvagn, då. Norrlandsmammor och RFSU har gjort ett jättebra jobb med att arrangera det hela.

Här håller Jessika tal på Rådhustorget, i ett tappert försök att överrösta ljuden omkring; en man som spelade dragspel och den där blåa skyliften som man ser i bakgrunden. Hon gjorde det riktigt bra och i alla fall där vi stod hördes precis vad som sas.


Jag har suttit och tittat på biggest loser ikväll, och egentligen är det ju helt sjukt när de blir missnöjda med typ 2,3kg viktnedgång på en vecka. Helt galet. Jag hade också velat ha en personlig tränare som peppar en att orka lite mer när en tror att energin är slut. För det är den oftast inte.

Jag har inte tagit mig iväg till iksu på flera veckor. Jag har en massa ursäkter och undanflykter, men egentligen handlar det om att jag är för lat. Jag har även fuskat lite för mycket med maten på senaste. Det måste det bli ändring på.. Jag måste ta mig ur den här svackan, komma upp på topp igen.

Jag vet bara inte riktigt hur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar