Summa sidvisningar

söndag 20 april 2014

Sist, trötta men glada och bilproblem

Sååå, det där med påsktävlingarna... Jag kom inte sist! Det gjorde Jesper. Jag kom NÄST SIST! Score!
Haha, tur att man kan skratta åt eländet i alla fall :P Och vi har ju väldigt tur i kärlek för att väga upp hur sämst vi var i tävlingarna ;)

Jag vann dock ett parti skip-bo igår kväll, Jesper vann två. Jag vet inte hur det går ihop, men jaja.

Det var 2 trötta barn vi hade med oss hem från stugan i eftermiddags. Malte hade somnat innan vi ens han lämna grusvägen från stugan (ca 1km), Melker innan vi kom ut till E4an (kanske 4km). Båda sov hela vägen hem, Melker väckte vi när vi var framme, Malte sov kvar i babyskyddet i ytterligare 1 timme eller så.

På vägen hem hade vi lite problem. "Vår" bil (egentligen mina föräldrars, men det är i stort sett bara vi som använder den för tillfället) har lite svårt för vissa hastigheter. Vi gissar på att det har med den automatiska växellådan att göra. Mellan ca 40-50km/h vill den inte riktigt gasa upp i hastighet som den ska, framförallt om det är lite uppförsbacke. Samma sak vid 80-90km/h. Detta är lite problematiskt, som ni kanske kan förstå, när man kör på en väg där man borde köra 110 och bilen vägrar gasa upp över 60. När man har en hel del andra bilar bakom sig...

När vi var på väg hem från stugan idag började den dessutom låta märkligt och lukta skumt. Känns lovande inför nästa tripp som är planerad till imorgon, till mina föräldrars stuga i Rickleå. ca 5 mil. Och så tillbaka hem igen, förhoppningsvis.

Jag ringde mina föräldrar för att se om det finns någon annan lösning på hur vi ska ta oss dit, då jag inte riktigt litar på att vi kommer ta oss hela vägen dit och hem. Vi får väl se. Annars får de väl bogsera oss eller något.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar