Summa sidvisningar

fredag 18 april 2014

Det här med att packa...

Egentligen är jag nog en ganska organiserad person. Åtminstone på det sätt att jag tycker om att ha koll på vart jag har saker, gärna skriver listor och sådär. Men... Så fort vi ska fara någonstans blir det alltid kaos. 

Idag var det kanske lite värre än vanligt, då jag som vanligt har sovit dåligt och det känns som att jag har ett moln i huvudet. Vi sitter i bilen just nu på väg till svärföräldrarnas stuga i Kitjavan för att fira påsk. Vi hade inte packat en pinal förrän imorse... Tack och lov att vi hade tvättat i alla fall!

Men vi är i alla fall rätt effektiva. På tre timmar gick vi från helt oförberedda med 2 barn i pyjamas och nattens blöjor och en mamma som precis klivit ur duschen till sittandes i bilen med så mycket packning att det ser ut som att vi ska flytta. 

Såhär blir det jämt! Vi springer runt som yra höns och frågar varandra tusen frågor om vad som redan är packat, om vi borde packa det här eller det här, om barnen har tillräckligt med blöjor, om vi har glömt något (mest troligt är svaret ja). 

Jag blir väldigt stressad av såna här situationer, och oftast på dåligt humör. Ett tag stod jag och Jesper i sovrummet och eh.. Diskuterade livligt.. huruvida de kläder som Melker hade valt att ta med dög eller inte. Melker själv stod bredvid oss och skrek "sluta bråka!"

Mitt i allt kom vi på att vi hade tänkt fixa ny musik till bilen också, så det började vi med under tiden vi packade...

Som sagt, kaos.

Och varje gång lovar jag mig själv att det ska bli annorlunda nästa gång. Att vi ska planera, lägga fram, skriva listor och inte stressa ihjäl oss. Det återstår att se om vi lyckas eller inte..

Men nu är vi på väg i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar