Summa sidvisningar

tisdag 15 april 2014

Tatueringsfunderingar

Jag har ju en tatuering på höger ben sen tidigare, som jag är jättenöjd med.


Ursäkta bilden, den är från när tatueringen var nygjord och lite blank :P jag har bättre bilder någonstans, men hittar dem inte just nu!

Nu är jag i alla fall otroligt sugen på att göra en till, på samma ställe fast på andra benet. Min tanke är att fortsätta på Lejonkungen-temat, och göra en lejonunge och en tigerunge som leker tillsammans, i Disneyinspirerad stil. Eventuellt med barnens namn under, men jag har inte bestämt mig än till 100%.

När Melker var i magen och nyfödd kallade jag honom min lilla lejonunge (mest i mitt eget huvud) då han var beräknad precis på gränsen till att bli lejonets stjärntecken, och jag är lejon, så det blev så naturligt att kalla honom lejonunge. Dessutom fick han flera söta gosedjurslejon i present när vi låg på bb.

När Malte föddes fick han en fin liten tigerdräkt av sin faster (som han växte ur väldigt snabbt, tyvärr) men jag tänker ändå på honom som vår lilla tigerunge.

Jag tror dock att jag vill ha dem i mer klassiska lejon och tigerfärger den här gången. Det räcker med ett blå/lila lejon :)

Melker är väldigt bekymrad för att jag bara har ett lejon på ena benet, så han skulle nog bli nöjd om det dök upp ungar på det andra benet. Att det dessutom symboliserar honom och lillebror kan säkert uppskattas när barnen är större skulle jag tro.

Tyvärr är tatueraren som gjorde min första tatuering död, fick jag veta för ett tag sen. Så jag måste dels hitta en ny tatuerare, dels hitta någon som kan rita den åt mig (om inte tatueraren kan göra det såklart).

Någon som har tips och idéer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar