Summa sidvisningar

fredag 11 april 2014

Frustration och trötthet.

Den här upphackade nattsömnen börjar tära på mig. Förut kunde jag oftast köra upp Jesper och Melker vid 7.30-8.00 ungefär, men nu verkar Malte ha gett upp det här med att sova hela förmiddagen och vaknar oftast vid 8.30-9.00, så det ger inte särskilt mycket extra sömn för min del.

Han har även börjat sova sämre på dagtid, sällan mer än 30 minuter eller så. Och jag vet inte säkert, men jag tror att Melker har börjat väcka honom med flit. Flera flera gånger de senaste veckorna har Malte precis kommit till ro och somnat så får Melker någon sorts glädje eller vredesutbrott, med väldigt högljutt resultat, så Malte vaknar igen...

Det är tur de är söta, de små liven och fyller våra liv med glädje större delen av tiden. This too shall pass. (Sa jag inte det för ett tag sen också?)

Imorgon gör vi ett försök att trötta ut barnen, med ett besök på busplaneten :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar