Summa sidvisningar

måndag 3 oktober 2011

Skype

Nu sitter vi och skypar med Jespers syster Sara i USA. Tänk vad bra det är med internet. Hade ju varit jättetråkigt om man inte hade någon kontakt alls på ett år. Eller bara fått brev en gång i månaden typ. Hon verkar ha det bra hittils i alla fall och kommer säkert fortsätta ha det bra.

Idag spelade vi in en låt på kören för en välgörenhetsskiva. "Jag är livets bröd" av Jonas Östlund sjöng vi. Turbulens (körens namn) äger, vi sjöng upp, spelade in en gång, fick lite kommentarer av teknikern, spelade in en gång till, klart! Fick beröm för att vi var så duktiga på att vara tysta :P vilket är sjukt bra för att vara "norrlandskören som aldrig håller tyst" eller hur det nu var Ica sa :)

Jag pratade med Jonas, vår körledare, igår om körlägret som vi är inbjudna till i mars. Han sa att han skulle ordna så att Jesper och Melker får följa med på resan. Skönt tycker jag då det känns tråkigt att vara borta från dem i 4-5 dagar när Melker bara är 8 månader. Jonas sa: "kan du sjunga EN ton i alla fall?". Jag vet inte riktigt vad han hittar på, men jag antar att Jesper får följa med som en medlem i kören. Melker får väl vara maskot eller något. Vi kan sy honom en liten outfit :D

Något sånt här kanske?

1 kommentar:

  1. Ja, när jag bodde i Kanada ett år när jag var sexton var det ganska mycket brev som gällde. Ibland mejl, med de som hade, och när det fanns internet (via modem via telefonlinjen). Och telefonsamtal ibland för det var jättejättedyrt att ringa internationellt...

    SvaraRadera