Summa sidvisningar

onsdag 19 oktober 2011

BVC

Det har inte blivit så mycket bilder på senaste. Det beror helt enkelt på att vi glömde vår kamera i bilen som min bror har just nu. Vi får tillbaka den i eftermiddag troligtvis, så då ska det bli lite mer bilder igen.

Vi har varit på BVC idag. Lillskorven väger exakt, på grammet, 2kg mer än vid födseln. 6045g. Han hade inte vuxit något på längden eller i hattmått, men det var bara två veckor sen vi var där senast och det kan lika gärna bero på att hon har mätt lite annorlunda. Jag blev även lugnad i lite saker jag varit lite småorolig för. Att han är lite halvsvår att få ögonkontakt med bland annat. Men han spände ögonen i bvc-sköterskan så ordentligt så hon sa att jag inte alls skulle vara orolig. Att han tittar lite överallt utom på oss ibland beror antagligen på att han tycker allt annat är mer intressant att titta på.
Och det kan man ju förstå, hur kul är det att stirra på samma två ansikten dag in och dag ut...

Jag har även upplevt att han är lite "sned". Han böjer liksom kroppen som ett C och tittar hellre åt ett håll. Sköterskan sa att det inte alls var någon fara, att det skulle jämna ut sig när han blir lite mer rörlig.

Lugnad mamma, trött bebis. Melker somnade i bärsjalen på vägen hem från BVC och sover än, 2 timmar senare.

Bjuder på en toksöt bild på min lilla bus <3 Mamma och pappa älskar dig skruttis.

1 kommentar: