Summa sidvisningar

onsdag 5 oktober 2011

BVC och vaccinering

Jag och Melker skjutsade Jesper till Holmsund idag där han skulle på studiebesök för att få lite information om yrkesutbildningar Lernia håller i. Sen for vi och handlade på Ica Maxi. Jag hade tänkt baka vaniljbullar idag, men det fanns inte riktigt ork till det. Det kan hända att det blir av imorgon istället.

Klockan 14 hade vi tid på BVC (barnavårdcentralen) för 3månaderskontroll och vaccinering. Vår lille kille vägen numera 5830g, är 60.5 cm lång och har ett huvudomfång på 41cm. Han växer, lillskrutten :)
Jag visste att det var två sprutor han skulle få, så jag frågade om han kunde få dem samtidigt för att få det överstökat så fort som möjligt. Hon tittade på mig som att jag var ett ufo... Jag trodde att det var standard för såna små för att de ska slippa två omgångar ont. Men hon hämtade in en till sköterska och jag fick hålla i honom under tiden de stack. Ojojoj vad ledsen han var. Det gjorde ont i mitt hjärta att se honom skrika så han blev alldeles röd i ansiktet. Det gick över efter en liten stund, men han var rätt gnällig hela vägen hem.

Nu ikväll har han antingen storgråtit eller sovit. Som om han hade en av-på knapp ungefär. Han fick alvedon klockan 18 och en liten stund senare somnade han. Nu har han sovit i två timmar. Hoppas han får en lugn natt, tycker så synd om honom när han är såhär.


 Fast han är ju faktiskt toksöt när han är ledsen också ^^



 Igår kväll provsatt Melker sin Hokus Pokus-stol, med kudde inuti som Mormorsmor Karin köpte på IKEA när vi var där i våras. Det gick riktigt bra, men vi avvaktar nog ett tag till innan han får sitta i den helt själv.


Och så var pojkarna tvungna att provköra bildelen också :D mina sötnosar <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar