Summa sidvisningar

lördag 29 oktober 2011

Ny och fräsch

Det här är det första blogginlägget jag skriver på min nya telefon. Hade Siri fattat svenska skulle jag kanske ha talat in det.
Över lag är jag väldigt nöjd med min telefon. Det som stör mig lite är att jag inte riktigt får headsetet att reagera ihop med Siri.

För er som inte vet vad Siri är så är det en tuff liten gadget som Apple har hittat på till iPhone 4S. Det är en personlig assistent i telefonen som till exempel kan ta diktat till sms eller noteringar, ställa in påminnelser, lägga till event i kalendern eller ringa upp personer. Allt röststyrt. Och jag måste säga att jag är positivt överraskad av hur bra hon uppfattar vad man säger. Men ibland blir det såklart lite tokigt, något annat kan man ju inte förvänta sig. Jag hoppas att de kommer lägga till svenska som språk till Siri så småningom och att hon får svenska kartor, vilket hon inte har nu.


Jag fick en sån fin kommentar till ett tidigare inlägg av min vän Amanda. Hon tipsade om ett par frågor som hon fått av sin jobbcoach. Jag tänkte lägga upp dem här så kan ni som vill svara på dem. Jag skulle bli jätteglad om ett par stycken tar sig tid ett par minuter och gör det.

1. Vad tycker du jag är bra på?
2. Beskriv mig som person och varför du tycker så.
3. Nämn en sak jag borde bli bättre på. Motivera!
4. Nämn något jag borde vara nöjd över.



Jag bjuder på en söt bild på Melker bara för att ;)

1 kommentar:

  1. Jag är inte alls avundsjuk, inte på något vis. Men jag kommer inte att prata med dej på ett tag. ;-)
    /Svärfar

    SvaraRadera