Summa sidvisningar

måndag 17 mars 2014

Teknik

Jag och teknik går inte ihop. 
Vi är ovänner något kopiöst.
Jag har därför lagt mig till med en liten ovana att när saker inte fungerar som det ska ge upp på ungefär en halv sekund och ropa "Jesper, det funkar inte!". 
Det är tur man är gift med någon som har lite mer koll än en själv.

Men just nu har det fasen gått troll i allt jag rör i!

Min dator gick sönder för några veckor sen. Efter lite undersökande kom vi (Jesper) fram till att det var moderbordet som var trasigt. Datorn är ca 7-8 år gammal. Det skulle antagligen kosta mer att köpa nya delar till den än att köpa en ny, definitivt mer än vad den är värd. 

Jesper grävde fram en gammal bärbar dator så jag skulle ha någonting i alla fall. Jag har haft den till att blogga och titta på film eller youtube på. Det har varit en himla massa besvär med det trådlösa nätverket och jag har varit tvungen att starta om wireless-mottagaren ungefär en gång i kvarten. Ingen aning om varför.

Jag höll på att titta på en sak när Jesper ropade att maten var klar, så jag pausade.

När jag kom tillbaka gick det inte att göra någonting alls. Ctrl+alt+del funkade inte. Jag provade alt+tab, fick bluescreen och datorn startade om av sig själv. Den kom ungefär halvvägs. Sen sa den: datorn kan inte startas på grund av att filen *insert långtjävlafilnamn here* saknas eller är korrupt. Helvete.. 

Jesper försökte installera den saknade filen igen men fick då meddelande att det saknas hårddisk på datorn. 
Sa jag att jag hatar teknik?!
Alltid är det något som ska jävlas...

Tredje gången gillt, sen ger jag fanimig upp! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar