Summa sidvisningar

tisdag 4 mars 2014

Stressmorgon

Jisses! Klockan är bara 10.00 och det känns i kroppen som att hela dagen har gått.. Natten som var var den struligaste på länge, Melker har hostat en massa vilket såklart gör det svårt att sova. Han har också börjat be om vatten på nätterna, och det får han ju såklart. 

Efter det tredje uppvaket frågade jag honom om han ville ha hostmedicin och nässpray. Det ville han, men jag tror han ångrade sig snabbt, för bara halva dosen hostmedicin gick ner ;) sen sov vi till kl 6 iaf.

Klockan 7 ringde Jespers väckarklocka. Vi hade tid hos tandläkaren med Melker kl 08.10, så det var bara att gå upp och göra oss iordning. 

Jag hade försökt förbereda Melker på upplevelsen med att prata om att tandläkaren ska titta i munnen och då måste man gapa snällt (och inte bitas ;)) och så får man sitta i en speciell stol.
Trots det slog Melker om totalt så fort vi kom in i rummet. Från att ha varit på ganska bra humör blev han helt tvärtemot. 

Vi försökte med allt vi kunde komma på, men han vägrade öppna munnen. Till sist fick vi ge upp och fick en ny tid om ett halvår. En tandborste och en leksaksödla fick han i alla fall. Han fick välja färg själv på tandborsten och valde en chockrosa. Superfin :) 

Nu är vi hemma igen och tar det ganske lugnt. Jesper är på sitt extrajobb på k-rauta och jag och pojkarna ska ha vår första heldag helt ensamma. Melker är feberfri men ganska hostig så det blir en dag hemma med filmmys tror jag bestämt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar