Summa sidvisningar

söndag 23 mars 2014

jag vill krama hela världen!

Vilken fantastisk helg vi har haft! Jag var på uruselt humör i fredags när vi höll på att packa ihop våra saker för att fara till tvspelsjam 6 som började kl 19. Melker bara krånglade, vi hade saker överallt som inte var packade, allt var bara kaos helt enkelt. Jag övervägde att stanna hemma med barnen istället för att ta med dem till eventet som egentligen började mitt i Melkers läggdags.

Jag är glad att jag inte gjorde det. Till sist hade vi med oss allt, alla barnen var med och vi var på väg till Klossen på Ålidhems centrum.
Jag tog Malte i ergobabyselen och gick runt med Melker till en början medan Jesper packade upp vårt Nintendo 64 vid en tv. Vi sprang runt och tittade, dansade lite dansmatta och Melker åkte rutschkana. Sen la vi Melker i vagnen så han fick sova. Malte sov en del i bärselen och hängde med mig runt i lokalen.

Jag spelade även Fruit Ninja med Malte i selen, det gick hur bra som helst (inte i turneringen då, utan att ha honom i selen medan jag spelade).

Vi stannade kvar på jamet till strax innan midnatt då vi tog med oss våra trötta barn hem för att sova.



På lördagen fick Melker vara hos farmor och farfar. De for till stugan i Nordmalingsfjärden och hade det mysigt i det vackra vädret. Jag flängde runt som en annan toka och gjorde uppdrag, spelade turneringar och umgicks med mina fina vänner. Jag träffade även en hel del nya människor och hade en massa kul helt enkelt. Malte spenderade en hel del tid med mig och Jesper, men också med Vics, Sandra och Amanda som gärna underhöll den lille solstrålen så mamman och pappan fick vara barnfria en stund och dansa dansmatta med mera.



Vi kom hem kl 02 ungefär.

Idag har vi fortsatt spela, umgås, tittat på turneringar och haft allmänt trevligt.
Jag har haft så otroligt kul hela helgen och jag är så tacksam att jag har så fina vänner och trevliga människor omkring mig. Till nästa jam har jag tänkt försöka vara med och hjälpa till mer.

Malte fick diplom för att han var jamets yngsta deltagare, jag lyckades klara av alla 60 uppdrag som fanns tillgängliga och jag och Jesper dansade en himla massa dansmatta.



Massor med kramar har det också blivit. Och jag har flummat runt och mest varit glad och peppad på typ allt!

Nu är Melker hemma och sover gott i sin säng, Jesper var helt slut och gick och la sig tidigt och nu ska jag och Malte göra oss iording för att göra detsamma.

Kort sagt, en grym helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar