Summa sidvisningar

torsdag 13 mars 2014

Disney indoktrinerar barn att bli sodomiter!

Ok, ok, ok. Jag kan ha läst och lyssnat på det roligaste och samtidigt mest skrämmande jag någonsin har varit med om.
I ett radioprogram kallar ett par amerikansk pastorer filmen Disneyfilmen Frost (eller Frozen, som den heter på engelska) för "ren och skär ondska". Läs en artikel om det på svenska här eller lyssna på originalradiosändningen här. Har ni inte sett filmen kan ni nog lika gärna sluta läsa här, jag hade inte planerat att spoila något viktigt, men det kan vara svårt att hänga med i det som skrivs om man inte sett filmen.

De påstår på fullt allvar att Frost är skapad för att göra barn homosexuella.
Tänk på den meningen i några sekunder. Till att börja med tror jag inte att det går att göra någon homosexuell. Lika lite som den här pastorn har valt att vara heterosexuell (antar jag) går det att välja att bli homosexuell. Det handlar om vem man är, vem man föds till att vara.

Hur kommer dessa två högt upplysta män fram till dessa slutsatser angående filmen? Jo; (när jag i efterhand kollade igenom länkarna insåg jag att de här punkterna bara tas upp i den svenska artikeln, inte i radioprogrammet. Därför är det lite osäkert hur dessa slutsatser har dragits. Jag har dock valt att låta det stå kvar då de pratar om "lesbians" och "bestiality". det känns väldigt rimligt att de skulle dra den här typen av slutsatser.)

1. Elsa får ingen man i slutet, så hon är troligen lesbisk (jomen eller hur, så fungerar det. En kvinna kan ju inte fungera självständigt, hon måste ju ha en man i närheten som ser till att saker blir gjorda)

2. Hennes sång "Let It Go", om att omfamna det som är annorlunda hos en själv, kan tolkas som en komma-ut-sång  (så kan man ju visserligen tolka det, om man skulle vilja det. i sitt sammanhang i filmen tycker då jag i alla fall att det känns mer inriktat mot hennes krafter, inte mot hennes (eller någon annans) sexualitet. Men jag kan ha fel)

3. Och vi ska inte glömma att Kristoff har en "onaturlig" relation till renen Sven (alltså, fine. jag skulle inte välja ordet onaturlig, men lite speciell är den allt. jag ser det dock mer som en relation mellan bröder än mellan en man och hans ren, men det är ju återigen bara min åsikt)

Lite lustigt är även att dessa båda herrar verkar ha missat, eller valt att ignorera, mannen som vinkar åt sin familj i bastun, där det sitter en man och en massa barn. Många har tolkat detta som ett homosexuellt par, men det kan ju vara så att det är en ensamstående pappa med en storvuxen tonårsson, det är ju lite fritt fram för tolkning.



Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det tog mig flera minuter att processera det jag läste och hörde och ytterligare några till innan jag kunde reagera alls.
Jag kan inte ens formulera mina tankar kring det här, så jag lämnar slutet öppet.

Nej det går inte, DE PRATAR OM HOMOSEXUALITET OCH TIDELAG SOM OM DET VORE LIKSTÄLLT!!!! *tar några djupa andetag för att inte svimma*

Det här har påverkat mig ännu mer än när Bill Nye diskuterade creationism med Ken Ham (se hela diskussionen här, det är 2 timmar och 45 minuter "well spent" som de säger i amerikat.)

Missförstå mig rätt, jag har ingenting emot religion. Jag är övertygad om att många människor finner mycket trygghet och glädje i sin tro som kan vara svårt att finna någon annanstans. Men när religion används för att skada andra, då slår jag bakut. När religion används i krig, eller för att lägga sig i och lägga skuld på hur andra människor lever sina liv, då blir jag arg. Överlag tycker jag att vi lägger oss i varandras liv alldeles för mycket och borde sköta oss själva.

Jag förstår att homosexualitet gör många människor upprörda, men snälla människor, det är KÄRLEK. Och kärlek mellan jämnlikar kan aldrig vara fel. Jesus pratade rätt mycket om kärlek, en kanske skulle lyssna på honom? Jag har jättesvårt att förlika min bild av Gud och Jesus, oavsett om de finns eller inte, som några som skulle fördöma människor för att de älskar.
Att kalla kärlek för ondska, det gör man bara inte. Om det inte handlar om pedofili, men det är inte kärlek.

Nä idag vajar regnbågsflaggan i topp, om inte bokstavligt talat, så åtminstone bildligt, inne i mitt huvud.

Flagga med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar