Summa sidvisningar

fredag 21 mars 2014

Lego, tänder och en tur till affären

Vi behövde handla. Melker var inte på toppenhumör direkt och försökte springa och gömma sig när vi kom med ytterkläderna. Till sist var hela familjen påklädd och vi begav oss till Ica Maxi.

Jesper gick iväg för att ta ut lite kontanter. Det är Tv-spelsjam i helgen som vi ska gå på och det ska betalas kontant i dörren. Då stod jag alltså där, med en surmulen Melker som inte alls gjorde som jag ville, en Malte i kundvagnen, några nummer före mig i kön till att hämta ut ett paket och så skulle jag hämta ut en självscanner. Det var några spännande minuter innan Jesper kom tillbaka.

Ja, det kommer bli kaos den dagen Jesper får ett heltidsjobb och jag måste vara själv med båda barnen. Ungen har ju ingen självbevarelsedrift utan springer glatt ut mitt framför en bil om en inte är på sin vakt.

Paketet var från Libero. Vi har skickat in ett antal koder från blöjpaketen så får man Lego Duplo :) Melker är nöjd.






Malte har som sagt inte riktigt varit sitt vanliga glada jag den senaste tiden. Imorse såg jag att det inte bara är en tand på gång, utan två! Precis som storebror så verkar han få dem två och två. Praktiskt på ett sätt, för det går ju över snabbare då, men det måste göra bra mycket ondare. Lillfisen <3
Jag har inte lyckats ta kort på de små grynen än, då de känns mer än syns.

Melker fick välja ut varsin tandborste åt honom själv och åt Malte. Melker fick en ny tandborste hos tandläkaren när vi var där för ett par veckor sen, men den vägrar han använda. Den påminner väl om den traumatiska upplevelsen i att gapa för främlingar. Så nu fick han en ny istället.


Jag insåg just att det står 6+ på Melkers tandborste. Jag har ingen aning om vad det är för skillnad. Hur stor betydelse kan det ha?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar