Summa sidvisningar

onsdag 4 juni 2014

sista babymassagen, grillning och tiden som går alldeles för fort

Efter en snabb dusch på morgonen gick jag och Malte till Carlskyrkan för vår sista babymassage. Jag har nog nämnt det förut, men jag tar det igen. Jag anmälde mig till babymassage innan Malte ens var född, för att han fortfarande skulle vara liten när vi började och jag skulle få slippa trasslet med att försöka få honom att vara stilla som det var med Melker. Men... Det gick inte att få ihop en full grupp förrän Malte var 6 månader. Så jag har fått göra precis samma sak som med Melker, massera så gott det går och flytta runt honom i famnen, på golvet, stående osv.

Idag var det som att han kände på sig att det var sista gången, för han var ovanligt stilla. Det var fortfarande lite av en brottningsmatch, men det var lite lättare än vanligt.

Det var lite tråkigt att det var sista gången. Vi har haft en bra grupp. Jag har alltid känt mig välkommen och vågat dela med mig även av sånt som är jobbigt att prata om, min förlossningsdepression när Melker föddes till exempel. Jag hoppas att vi kan fortsätta ses lite då och då.

Efter att ha hämtat Melker och varit hemma en liten stund gick vi tillbaka till förskolan. Ikväll var det nämligen kombinerad grillmiddag och föräldrainfo inför hösten. Vi grillade ostkorv och åt mimosa/potatissallad. Melker fick en glass av förskolan och lekte med sina kompisar tills han var täckt med jord från topp till tå.

I höst kommer det ske en del förändringar på förskolan. Hela huset ska renoveras, och därför kommer storbarnsavdelningarna flytta till paviljonger som kommer stå på en fotbollsplan mitt på Carlshemsområdet. Jag har vetat om det här ett tag, men då det är Månen och Stjärnan som flyttar och Melker går på Kometen så har jag tänkt att det inte kommer påverka oss.

WRONG!

Melker börjar på Månen i höst. Melker ska gå på storbarnsavdelningen. Jag fick just tårar i ögonen och lite ont i hjärtat. Min lilla lilla lilla kille blev helt plötsligt så stor. Snart kommer han ta hem sin första flickvän, vilja ha moped och smyga ut på nätterna för att ränna runt med kompisar. Och jag kommer vara den där pinsamma morsan som kommer med saft och bullar när han har kompisar/tjejer hemma.

Idag när jag skulle hämta honom på förskolan cyklade han runt på en trehjuling med två av sina kompisar. De cyklade om och om igen in i en container som stod på gården och skrattade så de kiknade. När han fick syn på mig skrek han "NEEEEJ, MÅSTE CYKLA IVÄG FRÅN MAMMA!!!" varav de vände och cyklade bort så fort deras små ben kunde bära dem. Eller, Melker cyklade, de andra två sprang och knuffade på.

Jag ska inte ljuga, det gjorde lite ont. Men det är klart, det är bra att han har roligt och att han har kompisar, men nog hade det varit trevligt om han var i alla fall lite glad att se mig..

Klockan är 23.30, Malte är på topp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar