Summa sidvisningar

torsdag 19 juni 2014

BVC och en ny bilbarnstol

Vi packade in oss i bilen efter en ganska tidig lunch och for till Motorcentralen på Haga där vi träffade svärfar Lars. Det börjar nämligen vara dags för en ny bilbarnstol till Malte. Vi hyr babyskyddet från NTF och det ska snart lämnas igen (man hyr det i 9 månader och Malte var ju lite sen, så vi hämtade det över en månad i förväg...). Lars och Britt-Marie vet om att vi inte har så väldigt gott om pengar just nu, så de erbjöd sig att hjälpa oss betala för den nya stolen så Malte får åka bra och säkert. I slutändan betalade vi ungefär 1/5 av kostnaden. Tack så otroligt mycket kära svärföräldrar för hjälpen, jag har oroat mig över hur vi ska ha råd med en bra stol åt Malte.

Vi har inte hunnit med att testa den i bilen än, men han satt jättebra i den i affären, så jag tror att det kommer bli toppen. En besafe izi kid x3 blev det.Här kan du titta på hur den ser ut. Även Melker fick provsitta och satt jättebra, så jag hoppas att vi klarar oss med bilstolar nu i åtminstone ett år, tills jag får ge med mig och låta Melker åka framåt (vilket inte kommer ske en dag före han är 4 år, helst senare än så.)

Efter Motorcentralen hade vi en tid på BVC. De har byggt ut på Norrlandskliniken, så nu har BVC helt nya lokaler på bottenvåningen med egen ingång och ett litet väntrum med leksaker (tidigare fanns det bara 2 stolar och ett litet bord utanför undersökningsrummet). Malte väger numera 8800g och är 73cm lång! Vi passade även på att mäta Melker, som nu är 96cm lång. Våra stora killar <3


 Fruktstund efter BVC-besöket. Äpple är mums tycker båda pojkarna :)

Lycka är en gunga i lägenheten. Det var helt omöjligt att få en skarp bild, så det här får duga. Glad som attan var han i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar