Summa sidvisningar

torsdag 31 maj 2012

Zumba och dag 2

På somrarna håller Iksu gratis zumba/afropowerträning i Vänortsparken. Jag och min kära mamma har pratat ett tag om att testa zumba och idag tog vi chansen! Efter första låten var slut tänkte jag "nähä, det är bara att fara hem, det här fixar jag aldrig" Men man ska aldrig säga aldrig! Det gick faktiskt, hela passet igenom! Visst, ibland tog jag mig små pauser och bara stod och trampade, men det unnar jag mig själv. Jag är i alla fall sjukt stolt att jag orkade släpa runt mina dryga (i dubbel bemärkelse) 110 kg genom ett helt zumbapass på en timme utan att ge upp.

Jesper skulle sköta dag 2 av läggning i spjälsängen och jag var väldigt nyfiken på vad jag skulle mötas av när jag kom hem. Jag spetsade öronen lite extra när jag öppnade dörren för att höra efter om Melker var arg. Men det var alldeles tyst och stilla. Jesper rapporterade att han hade gett gröt, badat honom, borstat tänderna, tagit på pyjamas, läst saga och gett honom en puss. Efter 5 nedläggningar i sängen och ca 15 minuter sov Melker!!

Success!!!

Nu hoppas vi att det här håller i sig :D

1 kommentar:

  1. Åhh jag har sett när dom hoppar å gympar på i parken några gånger. Men jag e för feg för att haka på sådant så SUPER DUKTIGT av dig som gjorde det :) Och värsta bra å stå å trampa fast man inte orkar ^^
    Jag tyckte färgen var helt okay :)
    Följde med två stycken blåa inpackningar också! hehe :)

    SvaraRadera