Summa sidvisningar

tisdag 24 januari 2012

bromsa!

Imorse vaknade jag av ett gallskrik. Då hade Melker krälat av vår säng, vid fotänden. Jäklar vad rädd jag blev! Han var jätteledsen i ett par minuter och snyftade en stund, men sen var han precis som vanligt. Jag ringde till Jesper och till mamma för att berätta vad som hade hänt. Ingen av dem trodde att det var någon fara, men jag ringde ändå till sjukvårdsrådgivningen för att be om råd. Sjuksköterskan där sa att jag skulle vara lite uppmärksam på om han börjar kräkas en massa och bete sig konstigt i allmänhet men att jag mest troligt kunde vara helt lugn. "Småbarn och fyllbultar faller mjukt" sa hon.

Nu sover Melker och verkar helt som vanligt. Skönt.
Men att han lyckades ta sig så långt utan att jag vaknade.. han brukar ju göra så mycket väsen av sig, men nu måste han ha varit helt tyst. Knepigt.

Jag har hunnit med mycket nu på förmiddagen. Melker fick en halv burk morot och potatispuré samt lite äpple och päronpuré till efterrätt. Vi har tittat på Babblarna ungefär 14 gånger.
Och så det viktigaste, och läskigaste.

Jag har ringt Umeå kommun och satt Melker i förskolekö :O
På fredag ska jag och Melker gå och hälsa på på förskolan Professorn som inte drivs av kommunen. De har en verksamhet som tilltalar mig, med inriktning mot kreativ inlärning. Det ska bli väldigt intressant att se närmare hur de arbetar.

1 kommentar: