Summa sidvisningar

torsdag 9 februari 2012

Vakennätter

Melker har sällan varit besvärlig på nätterna. Han äter fortfarande ett par gånger, men sen jag slutade amma har han oftast somnat med flaskan i munnen under nattmatningarna och sen sovit vidare. Men de senaste dagarna har det varit ett ruskigt bök på natten. Han har ätit som vanligt och sett nästan sovande ut när jag tar bort flaskan och sätter dit nappen istället. Då börjar det, han vänder sig över på mage och vrider sig hit och dit som en liten orm. Gnuggar ansiktet mot kudden så nappen far all världens väg och jag måste vara snabb in med den igen. Han lyfter även huvudet ett par gånger och är på väg upp i krypställning så jag får försiktigt putta ner honom igen. Ibland gråter han i sömnen och vaknar av det.
Kort sagt, en ruskigt massa bök som vi inte är vana vid. Nu har han precis somnat om efter över en timmes tjorv. Fast jag vågar inte lägga mig än för han låter fortfarande lite i sömnen och det kan hända att jag måste stryka honom på ryggen en stund så han lugnar sig.
Igår när det blev såhär flyttade jag över honom till vår säng, men inatt är jag lite mer tjurig. Vi får väl se hur det fortlöper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar