Summa sidvisningar

torsdag 16 februari 2012

Fix och trix

Idag fyllde min älskade fästman 23 år. Det slumpade sig så att jag och Melker vaknade 20min innan Jespers väckarklocka ringde, så jag gick upp och ordnade frukost på sängen åt födelsedagsbarnet.

Efter att Jesper gått till jobbet sov jag och lillen en liten stund till, sen var det dags att äta och göra sig iordning för att gå på babymassage. Melker är nog egentligen lite väl stor för babymassage, han har liksom inte ro att ligga stilla och bli masserad. Det liknar lite en brottningsmatch. Idag skulle vi massera ansiktet på våra barn.. Det gick åt pipsvängen så det small! Melker hatar när man är och petar i ansiktet på honom, framförallt kring näsan (ni kan ju gissa hur poppis vi var förra veckan när han var förkyld..). Nä, vi håller oss nog till benmassagen, för den går bra att göra när han sitter eller ligger på mage.
Vi vandrade sen ner till Strömpilen och shoppade några par kalsonger till Jesper i födelsedagspresent, samt lite annat smått och gott att överraska honom med.

Jag lyckades till och med baka en omgång hallonmuffins fast Melker var med och vaken. Han gallskrek i en kvart när det var som svårast för mig att släppa det jag höll på med. Jag tor att jag håller mig till att baka när Jesper är hemma om det går..

Det lyckades även bli två rulltårtor tillverkade under kvällens gång. Den ena blev dock något misslyckad, så vi får ha den som reserv. Jag är inte helt säker på om vi behöver båda eller inte.
Jag har bakat eller ska baka/ordna något varje kväll fram tills på lördag och har gjort så sen i söndags. Det är mycket fix när man ska ha kalas.

Vi firar alltså Jespers födelsedag ordentligt på lördag, då släkt och vänner kommer hit och fikar.

Nu, sova, imorgon Busplaneten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar