Summa sidvisningar

lördag 31 maj 2014

indoor walking och desperat bebis

Igår när jag och Maja var på stan nämnde hon att hon och hennes mamma skulle gå på indoor walking på iksu idag klockan 10.30. Jag fick för mig att jag skulle följa med.

Herre jävlar vad jobbigt det var! Jag tyckte att indoor walking, det låter ju inte så farligt... Så fel jag hade...

Men det är ju skönt efteråt såklart.

Under eftermiddagen kröp Malte runt och "tuggade" på en av Melkers skumgummibollar. Lite senare på kvällen hittade vi den bollen på golvet. Det var bara det att den hade fler kratrar än månen.. Tydligen hade Melker fått för sig att det vore en kul grej om han också tuggade på bollen, bara det att han har fler tänder och mer styrka i käken. Han fick själv slänga den i soptunnan ute på gården, för att han skulle förstå att man inte ska göra så.

Malte fick någon sorts separationsångest när Jesper och Melker gick ut.




Men det gick över snabbt när vi hade lite mamma-bebismys istället.



Jag bakade en fantastiskt god rabarbersmulpaj med kokos i idag också. Tyvärr glömde jag ta kort på den, men receptet kan ni hitta här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar